logo370x175logo370x175https://www.v-strom4u.czlogo370x175

  • HOME
  • V-STROM MODELY
    • DL250
      • DL250 (od 2017)
    • DL650
      • DL650 (2003-2012)
      • DL650 (2012-2017)
      • DL650 (od 2017)
    • DL1000
      • DL1000 (2003-2014)
      • DL1000 (2014-2017)
      • DL1000 (od 2017)
      • KLV1000
    • DL1050 – novinka
  • TECHNIKA
    • Články o technice, opravách
    • Forum
    • Servisy motocyklů
  • CESTOVÁNÍ
    • Cestopisy
    • Srazy a minisrazy
    • Soutěž 2021
    • Příprava, mapy, trasy
    • O mapách, GPS a RB
  • VSTROM4U
    • V-STROM4U
    • Blog
    • Pomáháme
    • Redakční rada
    • WordPress-help
  • GALERIE
  • SOUTĚŽ
  • LOGIN
  • Calendar
  • WordPress-help
✕
  • Domů
  • Technická poradna
  • Ukazatel zařazené rychlosti – GPI 2. část
Stelvio - catman
Alpy a Dolomity – expedice levé-pravé koleno 2017 3. část
Středa, 12 září, 2018
Jak jsem se stal motorkářem 2. díl
Pondělí, 17 září, 2018

Ukazatel zařazené rychlosti – GPI 2. část

Vydal Pavel Catman Kocourek dne Pátek, 14 září, 2018
Rubriky
  • Technická poradna
Štítky
  • gipro
  • gpi
  • gps
  • rychlosti
  • senzor
  • ukazatel
umístění čidla na levém víku převodovky

umístění čidla na levém víku převodovky

GPS - kontaktní pole

GPS – kontaktní pole

Článek je v podstatě nedokončený, neboť je na pokračování,  píšu sem jen rychlou informaci pro kamarády, co hledají rychlou pomoc. Podle získaných poznatků bude článek stále doplňován novými informacemi.

GPI funguje tak, že měří napětí na snímači na převodovce GPS a podle úrovně napětí zobrazí číslo zařazeného převodového stupně.

 

 

 

připojení GPI na konektory motorky

připojení GPI na konektory motorky

konektory GPI

konektory GPI

Napětí na růžovém drátu měřeno proti zemi je udáváno v různých hodnotách, zřejmě podle toho, v jakém stavu má kdo kontakty na GPS – gear position sensor. Je to takové to malé placaté bakelitové na levé straně převodovky, z čeho vedou tři dráty – černý, červený a růžový. Uvnitř bakelitu je schovaný odporový dělič, který ze základního napětí 5,0V posílá různá napětí po růžovém drátu do ECU – centrální řídící jednotka, která je schovaná vedle baterky pod sedlem.  Kabelový svazek je pod nádrží spojen konektorem, který má obvykle trojpinový trojúhelníkový tvar, některá výrobní řada měla ale i obdélníkový čtyřpinový a jeden pin byl zaslepený.

 

 

 

GIpro ATRE G2

GIpro ATRE G2

GIpro ATRE balení

GIpro ATRE balení

Ukazatel rychlosti GPI-gear position indicator je obvykle zapojen tak, že se rozpojí zmíněný konektorový spoj a GPI se zapojí do tohoto svazku připravenými konektory. Takto to má řešeno např. nejrozšířenější GIPRO, popř. GIPRO-ATRE.  Pro motocykly Vstrom je určen model G2

 

 

 

 

 

 

 

Na růžovém drátu tedy naměříme napětí (popsána tři různá měření od různých majitelů):

1 – 2,02 – 1,96 – 1,78V
2 – 2,63 – 2,83 – 2,42V
3 – 3,33 – 3,15 – 2,96V
4 – 4,02 – 3,85 – 3,63V
5 – 4,73 – 4,59 – 4,31V
6 – 4,86 – 4,93 – 4,66V
N –         – 5,26 – 5,00V

 

Pokud měření vykazují napětí mimo uvedené hodnoty, lze předpokládat, že je chyba v senzoru, nebo v konektorech. Je třeba vše rozebrat a vyčistit. Nestačí v žádném případě prostříkání Kontoxem nebo podobnými přípravky !!  V GPS je vhodné mimo čištění i napružit spojovací plíšek, aby byl dokonalý kontakt na styčné plošky.

Schemata zapojení jsem nalezl dvě, nevím aktuálně, které z nich je to správné pro V-strom – časem rozluštím, zda je to jako dělič a nebo jako „hřebínek“

GPI schema 1

GPI schema 1

GPI schema 2

GPI schema 2

 

 

Dotazy a připomínky prosím do diskuse pod článkem

 

 

 

 

 

První část seriálu  https://www.v-strom4u.cz/pripojeni-indikatoru-zarazene-rychlosti-na-dl-650a/

Třetí část seriálu  https://www.v-strom4u.cz/ukazatel-zarazene-rychlosti-gpi-3-cast

Total Page Visits: 6200 - Today Page Visits: 5
Sdílet
1

Související příspěvek

Neděle, 18 října, 2020

Zlobivé budíky DL650 K6


Číst dál
Středa, 7 října, 2020

TPS – výměna – 650 K6


Číst dál
Středa, 30 září, 2020

Snížení stupaček od Marseluse na DL1000 2002-2009


Číst dál

Comments are closed.

Poslední příspěvky

  • Zlobivé budíky DL650 K6
    Neděle, 18 října, 2020
  • 0
    Fotosoutěž 2020
    Neděle, 18 října, 2020
  • 0
    TPS – výměna – 650 K6
    Středa, 7 října, 2020
  • 0
    Motosoutěž 2021
    Pondělí, 5 října, 2020
V-strom CZ diskuse

Nová témata ve fóru

Úklid po prodeji V-Stromka 650 (2 …vytvořil Pavel ŠmídPřed 11 měsíců, 1 odpověď
Levý držák stupačky řidiče na lit …vytvořil David Sedláček MetylovicePřed 3 roky
Hrnec na voduvytvořil Bretislav KrupickaPřed 3 roky
Cestovní bundavytvořil Robert VacekPřed 3 roky, 1 odpověď
V-strom CZ technika

Registrace       Zapomenuté heslo       Můj profil

Hledat v obsahu V-strom4u

✕
© 2022 Betheme by Muffin group | All Rights Reserved | Powered by WordPress
Buy now