logo370x175logo370x175https://www.v-strom4u.czlogo370x175

  • HOME
  • V-STROM MODELY
    • DL250
      • DL250 (od 2017)
    • DL650
      • DL650 (2003-2012)
      • DL650 (2012-2017)
      • DL650 (od 2017)
    • DL1000
      • DL1000 (2003-2014)
      • DL1000 (2014-2017)
      • DL1000 (od 2017)
      • KLV1000
    • DL1050 – novinka
  • TECHNIKA
    • Články o technice, opravách
    • Forum
    • Servisy motocyklů
  • CESTOVÁNÍ
    • Cestopisy
    • Srazy a minisrazy
    • Soutěž 2021
    • Příprava, mapy, trasy
    • O mapách, GPS a RB
  • VSTROM4U
    • V-STROM4U
    • Blog
    • Pomáháme
    • Redakční rada
    • WordPress-help
  • GALERIE
  • SOUTĚŽ
  • LOGIN
  • Calendar
  • WordPress-help
✕
  • Domů
  • Technická poradna
  • Ukazatel zařazené rychlosti – GPI 3. část + ATRE
Výměna oleje v předních tlumičích Suzuki V-strom 650A L2
Neděle, 16 prosince, 2018
Pojištění vozidla – zkušenosti z praxe
Úterý, 25 prosince, 2018

Ukazatel zařazené rychlosti – GPI 3. část + ATRE

Vydal Pavel Catman Kocourek dne Úterý, 25 prosince, 2018
Rubriky
  • Technická poradna
Štítky
  • ATRE TRE GIPRO
  • gpi
  • magnet
  • ukazatel rychlosti
GPI magnetic

GPI magnetic

Alternativní způsob, jak připojit funkční Gear Position Indicator GPI na motorku, která nemá Gear Position Senzor GPS (viz druhá část této minisérie), je možnost instalace s použitím magnetických snímačů a magnetem připevněným na páčce řazení.


GPI magnetický spínač
GPI Hall senzory
GPI Hall senzory


Principem je to, že pod a nad páčkou jsou na bloku motoru upevněny magnetické snímače, které snímají přiblížení magnetu. Na tomto principu fungují  například magnetické dveřní snímače, které používají domovní zabezpečovací systémy EZS. Druhým prvkem, který umí snímat magnetické pole, je tzv. Hallův snímač. Je to trochu chytřejší prvek, ale v principu dělá totéž – přiblížením magnetu sepne kontakt, resp. dá informaci „sepnuto“.


GPI magnetic
GPI magnetic
GPI mag blok
GPI mag blok


Elektronické zařízení vyhodnotí počet sepnutí horního spínače a dolního spínače a na display zobrazuje zařazený stupeň. Poloha snímačů musí být pečlivě mechanicky vyladěna, aby spínání bylo zcela spolehlivé a přitom nemohlo dojít k odpadnutí snímačů ze zahřátého bloku nebo vlivem mechanického poškození třeba v terénu.


GPI magnet páčka
GPI magnet páčka
GPI-magnetic scheme
GPI-magnetic scheme


GPI lze najít za velmi příjemné ceny opět na Alliexpressu při hledání výrazu  „moto gear position indicator universal“ , takže není potřeba se trápis výrobou elektroniky.

Něco málo k nejznámějším GPI indikátorům – výrobek GIPRO  resp. GIPRO-ATRE

Na trhu se lze setkat s mnoha výrobky poskytujícími funkci indikátoru zařazené rychlosti (GPI),  jedním z nejlépe fungujících je ale systém GIPRO od společnosti HealTech Electronics z Maďarska www.healtech-electronics.com , která má zastoupení v mnoha zemích na světě včetně ČR. Kromě jiných vychytávek obsahuje  varianta výrobku s označením GIPRO-ATRE  i funkci úpravy omezení časovače vstřikování Advanced TRE. Použití GIPRO s funkcí ATRE má význam u motorů s objemem 1000ccm a vyšší, kde dost významně omezuje např. cukání motoru v nízkých otáčkách na nízké převodové stupně – např. při jízdě ve městě.  Na webu výrobce je popsána funkce následovně:

Vestavěné pokročilé TRE
S aktivovaným TRE (Timing Retard Eliminator) se u nižších převodových stupňů zlepšila jak odezva škrticí klapky, tak zrychlení. Nejvyšší omezovač rychlosti motoru je také vypnut na motorech o objemu 1000 cm3. TRE se automaticky vypne v poloze Neutral pro plynulou volnoběžku a přepne se zpět do zvoleného režimu, když je převodovka zařazena do převodového stupně. Je-li zařízení TRE instalováno na kolech vybaveném ukazatelem na palubní desce, na ukazateli na kolo se zobrazí mapovaný převod. GIpro však označí zvolenou rychlost bez ohledu na to, zda je zabudovaná TRE aktivní nebo ne. TRE je ve výchozím nastavení zakázána. Abyste vyhověli místním předpisům, neaktivujte režim TRE na veřejných komunikacích.

 

Druhou možností pro úpravu vstřikování je použití samostatného modulu pro Fuel Injection s názvem FI Tuner Pro – opět popis z webu výrobce:

Opravdový, na MAP založený modul pro ladění paliva, navržený speciálně pro motocykly Suzuki. Tento jedinečný produkt komunikuje přímo s továrním řídícím modulem ECU / ECM (bikový počítač) pro poskytnutí správné dávky paliva bez ohledu na použitý výfukový a vzduchový filtr.

Po úspěšném nastavení modul zlepšuje odezvu škrtící klapky a výkon ve všech polohách škrticí klapky pro celý rozsah otáček. Výsledkem je hladké a přesné vstřikování. Motor vašeho motocyklu se stává pružnější díky zvýšení točivého momentu v dolní  oblasti otáček, takže můžete dokonce svištět vyšší rychlosti než obvykle, což také snižuje spotřebu paliva. Získejte nový motocykl s tímto jednoduchým modulem!

Web českého dovozce i celé distribuční sítě je uveden v kontaktech na stránce výrobce.  Doporučit lze zvolit nejprve vlastní model a rok motorky, aby bylo jasné, které výrobky je možno pro svého miláčka získat a jaký mají význam.

 

Volba způsobu zobrazení zařazené rychlosti, volba modulu pro úpravu časování vstřiků, případně spojení v jeden modul – to je pouze na volbě majitele motorky. Obojí zvyšuje komfort při jízdě a i přes vynaložené počáteční prostředky může přinést úspory nákladů na provoz.

 

První část seriálu   https://www.v-strom4u.cz/pripojeni-indikatoru-zarazene-rychlosti-na-dl-650a/

Druhá část seriálu  https://www.v-strom4u.cz/ukazatel-zarazene-rychlosti-gpi/

Total Page Visits: 5834 - Today Page Visits: 5
Sdílet
0

Související příspěvek

Neděle, 18 října, 2020

Zlobivé budíky DL650 K6


Číst dál
Středa, 7 října, 2020

TPS – výměna – 650 K6


Číst dál
Středa, 30 září, 2020

Snížení stupaček od Marseluse na DL1000 2002-2009


Číst dál

Comments are closed.

Poslední příspěvky

  • Zlobivé budíky DL650 K6
    Neděle, 18 října, 2020
  • 0
    Fotosoutěž 2020
    Neděle, 18 října, 2020
  • 0
    TPS – výměna – 650 K6
    Středa, 7 října, 2020
  • 0
    Motosoutěž 2021
    Pondělí, 5 října, 2020
V-strom CZ diskuse

Nová témata ve fóru

Úklid po prodeji V-Stromka 650 (2 …vytvořil Pavel ŠmídPřed 11 měsíců, 1 odpověď
Levý držák stupačky řidiče na lit …vytvořil David Sedláček MetylovicePřed 3 roky
Hrnec na voduvytvořil Bretislav KrupickaPřed 3 roky
Cestovní bundavytvořil Robert VacekPřed 3 roky, 1 odpověď
V-strom CZ technika

Registrace       Zapomenuté heslo       Můj profil

Hledat v obsahu V-strom4u

✕
© 2022 Betheme by Muffin group | All Rights Reserved | Powered by WordPress
Buy now