MOTOR |
|
---|---|
Typ motoru: | čtyřdobý, dvouválec V90st. |
Zdvihový objem: | 1037 cm3 |
Vrtání x zdvih: | 100 x 66 mm |
Maximální točivý moment: | 103 Nm@4000 |
Maximální výkon: | 74 kW/100 k@8000 |
Počet válců: | 2 |
Počet ventilů: | DOHC/4 |
Příprava směsi: | vstřikování SDTV |
Sekundární převod: | řetěz |
PODVOZEK, RÁM |
|
Přední brzda: | ABS vpředu 2 kotouče prům. 310 mm, čtyřpístkové radiální třmeny Tokico |
Zadní brzda: | vzadu kotouč prům. 260 mm, jednopístkový třmen |
Přední pneu: | Bridgestone BW501 110/80R19 |
Zadní pneu: | Bridgestone BW502 150/70R17 |
Přední kola: | lité ráfky 2,50“ |
Zadní kola: | lité ráfky 4,00“ |
POHONNÉ HMOTY, SPOTŘEBA PALIVA |
|
Objem nádrže: | 20 l |
DALŠÍ PARAMETRY |
|
Materiál rámu: | hliník |
Odpružení vpředu: | plně nastavitelná USD vidlice KYB prům. 43 mm, zdvih 160 mm |
Odpružení vzadu: | hliníková kyvná vidlice s jedním tlumičem, nastavitelné předpětí a odskok |
Rám: | dvojitý páteřový |
Rozvor: | 1555 mm |
Suchá hmotnost: | 228 kg provozní |
Popis dle roku výroby:
2001-2002
Rok 2002 byl prvním modelovým rokem pro DL1000 V-Strom 1000, velkou dobrodružně cestovní motorku vytvořenou tak, aby nabízela sportovní charakter na cestě a dobrou manévrovatelnost na hoších površích. Poloha řidiče a ergonomika byly přizpůsobeny pro dlouhé cestování, zatímco kompaktní design poskytoval slušnou ochranu proti nepříznivému počasí. Nízká hmotnost vděčí hliníkovému rámu, stroj je poháněn temperamentním 996cc kapalinou chlazeným dvouválcem do V, který poskytuje až 98HP a 100Nm tahu. Velká nádrž a dokonalé možnosti uchycení zavazadel do volitelných bočních kufrů umožnila litrovému Stromu snadný vstup do světa cestování i bez vypletených kol.
2002-2003
V roce 2003 získal V-Strom 1000 spoustu šikovných vylepšení z niž pravděpodobně nejvýznamnější bylo plně nastavitelné předpětí předních tlumičů. To umožňovalo jezdci měnit nastavení tak, aby vyhovovalo různým povrchům a umožnilo nejlepší kontakt s povrchem. Mezi další vylepšení patří lepší povrch sedla, který poskytoval větší komfort a odolnost, dále nový vzhled budíků umožňující lepší čitelnost.
2003-2004
V roce 2004 byl název Suzuki nahrazen emblémem písmene S, ale to bylo pouze jedno z mnoha vylepšení, které stroj získal. Velký Strom dostal nový tvar ochrany rukou a kryt spodní části motocyklu a nabídl lehce lepší světlou výšku. Plexi je možno nastavovat ve třech polohách v rozsahu 50mm. Zároveň byla přetvořena palubní deska s většími budíky a novým LCD. Z technického pohledu se výkon zvýšil na 98KW, získal 101NM tahu a je nadšený vyrazit na cestu jak solo tak se spolujezdcem a plnými kufry.
2004-2005
Verze roku 2005 sdílí černý rám, kyvnou vidlici a kola, což se stalo standardem pro motocykly. Strom se nezměnil od předchozí verze, což potvrzuje úspěšnost předchozího modelu. Litrový strom nabízí vysoký komfort na dlouhé cesty a skvělou ochranu proti nepříznivému počasí. Ochotné tlumení nabízí skvělé výkony jak na asfaltu, tak na šotolině, dokonce i náročná jízda terénem se stává příjemnou záležitostí díky litým kolům. Se sto koni a 6-rychlostní převodovkou nemá tento stroj problém cestovat dálniční rychlostí i s plně naloženými kufry a spolujezdcem. Je zábavné s ním jezdit i po městě a díky velké nádrži nabízí skvělý dojezd pro maximální zábavu.
2005-2006
Nemusíte být motocyklový odborník, abyste poznali litrový strom. Je to větší verze původní 650, cestovního motocyklu dokonce s lepším zvukem motoru, lepší rychlostí na dálnici při nižších otáčkách s ochotou zrychlovat. Litrový vidlicový dvouválec je připravený na pohodlné dlouhé cesty dokonce i na zadním sedle a dobrou ochranu proti vlivům počasí díky štědrému plexi a konstrukci přední části. Takže dostanete klasický dvouválec a navíc dost síly na dálnici, pohodlné sedlo a spoustu síly k předjíždění.
2006-2007
Příběh za litrovým stromem je jednoduchý: Suzuki potřebovala cestovním motorku, která plně naložená a se spolujezdcem bez problémů zvládne dálniční přesuny, pohodlná pro dlouhé trasy a se kterou se dá jet i občas do terénu. Jasně, už tady byl 650 verze, ale scházel jí v určitých momentech výkon, a tak se zrodil litrový V-Strom a stal se legendou. Už verze 2006 vypadala dobře, ale verze 2007 dostala nové skla do blinkrů pro sportovnější vzhled, nové krytky kyvné vidlice, aby zachovali hladší povrch rámu a navíc vylepšené budíky, brzdovou nádržku a páčky.
2007-2008
DL 1000 V-Strom se skoro nezměnil od verze 2008 a nabízí stejné vlastnosti, jako jeho předchůdci. Naskočíte na litrový dvojválec do V s výkonem na rozdávání a excelentní výdrží na cestách i při maximální zátěži. Se skvělou ochranou proti vlivu počasí pro řidiče, V-Strom také nabízí plyšové pohodlné posezení pro spolujezdce. Nastavitelné tlumení poskytuje skvělou trakci, i když asfalt není perfektní, a litá kola umožňují sjet občas na šotolinu, přestože offroad není jeho domovem.
2008-2009 SE Touring
Když už skoro všechny modely Suzuki obdržely úpravu zvanou Speciální Edice, bylo jen otázkou času, kdy se V-Strom připojí k této skupině. Byl vybrán model roku 2009 a výsledkem byl plnohodnotný cestovní stroj vybavený cestovními kufry (boky a top), nastavitelným plexi a černým rámem a kyvnou vidlicí. K žádné změně nedošlo po technické stránce, proto je tento model shodný se základní verzí.
2009-2010
Pokud cítíte, že by se vám při dlouhých cestách hodilo více síly a krouticího momentu, litrový V-Strom 2010 řeší váš problém. Litrový dobrodružně-cestovatelský stroj od Suzuki nabízí i při plném naložení výkon, který nezklame ani při dálničních rychlostech. Dokonce, přestože je V-Strom 1000 větší, než V-Strom 650, neucítíte skoro žádný rozdíl, protože skvěle upravený motor a vyladěná převodovka nabízí pohodový pocit z motorky. Když postavíte do řady hladké tlumení, nabízející možnost sjet na lehký offroad, skvělou ochranu proti vlivům počasí díky nastavitelnému plexi, dostatečnou 22 litrovou nádrž, která zpříjemňuje dlouhé cesty, ochranu motoru a rukou již v základní výbavě, můžete se připravit na dosažení vašich dalších cílů.
2009-2010 DL1000 SE Touring
Stejně jako jeho menší sourozenec 650, litrová dobrodružně-cestovní motorka dostala speciální střih určený těm, kdo chtějí pořádnou možnost uložení zavazadel přímo z výroby. Verze SE má všechny vychytávky předchozího modelu včetně krytu motoru, chráničů rukou, nastavitelné plexi a prémiové sedlo a k tomu přidává sadu barevně sladěných bočních kufrů, které rozšiřují přepravní kapacity do úplně nových rozměrů. DL1000 V-Strom SE Touring také získal možnost přichycení velkého top-case, který zároveň může sloužit jako pohodlná opěrka zad pro spolujezdce. Navíc, vše je rychle odnímatelné, což vám umožní udělat z cestovního motocyklu sportovní během pár minut.
2010-2011
Modelový rok 2011 si přináší všechny vlastnosti V-Stromu 1000, litrového stroje, který kombinuje sportovně orientované nervy svého vidlicového dvojválce s pohodlnou tváří pro cestování díky jeho rozložení a tlumičům. Pohodlné tlumení, jako pro samostatnou jízdu tak i jízdu ve dvou, působí příjemně i ve středně náročném terénu a litá kola jen komfort dokreslují. Ochrana proti nepříznivému počasí je taky skvělá a dělá z litrového Stromu plnohodnotnou cestovní mašinu i díky možnosti upevnění mnoha zavazadel a jezdec si může zpříjemnit cestování díky velkému množství volitelných doplňků.
2011-2012 ABS SE
Na kanadský trh dorazila ještě jedna verze SE, tentokrát 2012 V-Strom 1000 SE. Přestože nenajdete rozdíly mezi základním a SE modelem, Speciální Edice je připravená vyrazit na cestu přímo z krabice. Je vybavena velkými bočními kufry a úměrně velkým top-casem, ve kterých můžete vozit veškeré vybavení na dlouhé cesty. Samozřejmostí je kryt podvozku, nastavitelný štít a ochrana rukou.