Z důvodu kapání vodní pumpy z přepadu na mojí Vločce jsem se rozhodl pro repas. Pokusím se to nějak rozumně popsat i s fotkami a díly co jsem koupil, abyste nemuseli dávat peníze za zbytečně drahý servis.
Objednával jsem z Partsdepot a to ze schématu Vodní čerpadlo díly 3,4,5 popř. 7 který není tak potřeba. A ze schématu Víko klikové skříně díl číslo 3 a to je těsnění víka. Chladící kapalina G12,G12+ (2,2L) a olej 10W-40 (Motul, Shell, Castrol) 2,7L.
- Musí se vypustit olej z motoru, na to je potřeba 17 klíč nebo ořech s golou. Šroub je zespoda motorky. Necháme aspoň 15 minut vytékat.
- Vypuštění chladící kapaliny se provede otevřením víka na chladiči a šroubem co je na obrázku. Abyste dostali kapalinu z nádobky musí se sundat hadička a z nádobky samostatně vypustit kapalina. Nechal sem vytéct, množství odpovídalo, a když nahýbáte motorku vyteče vše.
- Sundání víka vodní pumpy. Musí se nejprve sundat 3 hadice, jsou na sponu. Na víko nám stačí 8 ořech s malou golou a vyšroubujeme 5 šroubů, vyndat a očistit, na horním šroubu je váleček který to nejspíš bude držet a nepůjde vám to sundat, tak trošku zaberte – to pomůže
- Sundání víka klikové skříně to je 11 šroubů + se musí vyvěsit brzdová nožní páka, která je chycená na 2x Imbusu 6. Víko vám po odšroubování dobrovolně dolů nepůjde je to díky zapečenému těsnění takže zespoda kouknout na motor a je tam výstupek na který dáme špalek a jebneme do něj párkrát kladívkem a víko povolí. Sundat staré těsnění z bloku a pořádně očistit dosedací plochy jak na víku tak bloku motoru.
- Víko co jsme oddělali se musí pořádně očistit já jsem třeba dole měl usazeniny starého oleje tak sem vzal čistič brzd a pořádně to propláchl. Sundáme segerovku, tu vycvaknout povystrčit vrtulku a vytáhnout jí z víka půjde blbě, ale půjde. Za další se musí z víka sundat ta miska a to je horor. Jsou tam 2 ložiska pokud vám půjdou ven bez násilí máte vyhráno pokud ne jako mě musí se skrz ně protáhnout plochý šroubovák a jebat do něj tak dlouho dokud miska nepovolí, je na lepidle, to drží fest a mezi ložisky a miskou je gufero. Ložiska se měnit můžou a nemusí na Partsdepot jsou drahý jako cip, já mám firmu s ložisky za barákem tak je mám odtamtud.
- Máme nové díly (gufero,misku s těsněním a pružinkou, gumo těsnění na víko pumpy a těsnění víka klikovky, popř ložiska) tak to složíme dohromady. Vezmeme víko klikovky a nasadíme opatrně gufero hned za ložiska, nejlíp pomocí ořechu a kladívka, pak se nasadí ta miska, na které je nějaké lepidlo a taky použijeme ořech(23) a kladívko, komu to nepůjde může se použít WD-40 a trošku máznout. Než nasadíme vrtulku musíme na osičku nasadit to gumové těsnění s pružinou poté opatrně zasadíme přes misku, gufero a ložiska a zajistíme segerovkou a máme vyhráno.
- Nasadíme těsnění víka klikové skříně na blok opatrně, aby jste ho neroztrhli, nasadíme víko budete muset točit s vrtulkou aby si to sedlo do drážky a dotáhneme víko šrouby, vezmeme víko pumpy a vyměníme na něm těsnění a pevně dotáhneme šrouby. Připojíme 3 hadice na svá místa. Přiděláme stupačku nasadíme pružinu pro čidlo brzdového spínače.
- Nalijeme olej a chladící kapalinu a sledujeme kde nám to teče 😀 nelijte úplně plné hodnoty kapalin, je lepší to pak nastartovat a dolít podle potřeby
Chladící kapalinu sem lil přes hadici na zahradu stačí vám cca 50cm coulky nebo pulcoulky přímo do radiatoru a do nádobky mezi rysky.
Ať se vám dílo podaří a snad Vám to pomohlo s pozdravem Tomáš: Suzuki V-Strom CZ
Dá se mrknout i na tahle videa :
Vypuštění oleje, vody, hadice dolu, šrouby https://www.youtube.com/watch?v=JEW5KRrLPlA&list=FL4HYGP15Hb–GCh6Zo_6aQVw
Tady je sundání té misky a gufera https://www.youtube.com/watch?v=YJ3Yj2HiCYg
Gufero je použito :Gufero 10x20x4,8 C24 SD
Ložisko 2x :Japan koyo 6900/3B šíře 5mm
Total Page Visits: 2631 - Today Page Visits: 1