logo370x175logo370x175https://www.v-strom4u.czlogo370x175

  • HOME
  • V-STROM MODELY
    • DL250
      • DL250 (od 2017)
    • DL650
      • DL650 (2003-2012)
      • DL650 (2012-2017)
      • DL650 (od 2017)
    • DL1000
      • DL1000 (2003-2014)
      • DL1000 (2014-2017)
      • DL1000 (od 2017)
      • KLV1000
    • DL1050 – novinka
  • TECHNIKA
    • Články o technice, opravách
    • Forum
    • Servisy motocyklů
  • CESTOVÁNÍ
    • Cestopisy
    • Srazy a minisrazy
    • Soutěž 2021
    • Příprava, mapy, trasy
    • O mapách, GPS a RB
  • VSTROM4U
    • V-STROM4U
    • Blog
    • Pomáháme
    • Redakční rada
    • WordPress-help
  • GALERIE
  • SOUTĚŽ
  • LOGIN
  • Calendar
  • WordPress-help
✕
  • Domů
  • V-strom-modely
  • Historie vývoje motocyklů Suzuki
V-strom akademie 2018
Neděle, 19 srpna, 2018
Příprava na sraz aneb kufry PlechBar
Úterý, 21 srpna, 2018

Historie vývoje motocyklů Suzuki

Vydal Zdeněk dne Pondělí, 20 srpna, 2018
Rubriky
  • V-strom-modely
Štítky

Suzuki v-strom 1000, také známý jako DL1000, je motocykl kategorie cestovní endure s čtyřdobým, vodou a olejem chlazeným osmiventilovým dvouválcem do V 90° s rozvodem DOHC a obsahem 996 cm³. Je vyráběn od roku 2002 v Japonsku, přestože prodej v Evropě byl, vzhledem k emisním normám, ukončen v roce 2009. Do Evropy poté v roce 2014 přichází nový model V-Strom 1000 splňující emisní pravidla EU.

Jméno V-Strom odkazuje na kombinaci motoru do V a německého slova strom, které znamená proud nebo tok; myšleno pravděpodobně jako proud vzduchu.

Motor konstrukčně vychází z motoru pro motocykly Suzuki TL1000 a TL1000R. Objevují se v něm i jiné součástky jako například vstřikování paliva založené na modelech GSX-R.

Kawasaki prodávala identický model pod názvem KLV 1000.

Výroba modelu Suzuki DL650 V-Strom byla zahájena v roce 2003. Konstrukčně i proporcemi je téměř shodný s modelem Suzuki DL1000 V-Strom, který se objevil v roce 2002. Jeho předchůdcem byl model Suzuki XF 650 Freewind.

Historie Suzuki:

1909: Michio Suzuki otevírá Dílny Suzuki Loom v malém pobřežní vesnici Hamamatsu, prefektuře Shizuoka v Japonsku. Nová továrna vyrábí tkalcovské stavy pro obrovský japonský bavlnářský průmysl a Michiův úmysl je jasný; vytvořit lepší a ergonomičtější stavy než všechny, které byly dosud vytvořeny.

1952: Suzuki vyrábí první motokolo nazývané Power Free. Vytvořeno tak, aby bylo levné a jednoduché na údržbu používalo dvoutaktní motor o obsahu 36ccm namontovaný na rám obyčejného kola. Power Free mělo unikátní převodový systém s dvojitými ozubenými koly umožňující jezdci šlapat bez pomoci motoru, s pomocí motoru nebo úplně bez použití vlastní síly.

1962: Mistři světa! Východoněmecký závodník Ernst Degner získal první TT vítězství výhrou v závodě 50ccm. Pokračoval vítězstvími v 50ccm a získal první mistrovský titul pro sebe a pro Suzuzki. Dalších pět titulů následovalo v dalších šesti letech.

1965: Hugh Anderson získal čtvrtý světový titul, tentokrát ve 125ccm. Úžasný T20 Super Six dostal Suzuki na mezinárodní mapu. T20 – šestistupňová dvoutaktní 250ccm s maximální rychlostí 160km/h, se stává prodejním hitem.

1971: Joel Robert zíkává světovou korunu v motokrosu 250ccm. Roger De Coster se stává světovým šampionem v 500ccm na své Suzuki RN71.

1976:Barry Sheen vyhrává svůj a zároveň pro Suzuki první titul v 500ccm na RG500. Legendární motocykl RG500 obsadil prvních šest míst v šampionátu. Byl představen první velký čtyřválec Suzuki – GS750.

1981: Ital Marco Lucchinelli vyhrává mistrovství světa v 500ccm na motocyklu RG500. Suzuki překvapuje motocyklový svět futuristickou GSX1100S Katana, jejíž agresivní vzhled vynikající vlastnosti stojí za obrovským obchodním úspěchem.

1985: Přijíždí motocykl, který navždy změní tvář motorismu. Suzuki GSX-R750 navždy zůstane jako první replika závodní motorky. 100koní a vyvážení na 176kg vytvořilo úplně novou kategorii motocyklů. GSX-R750 získává 1-2 místo v nově představeném závodě 24h Le Mans.

1993: Kevin Schwartz se stává mistrem světa v 500ccm na RGV-γ500 a zapisuje své jméno mezi nesmrtelné závodníky.

1996: Suzuki přepracovala GSX-R750. Výměnou dvoukolébkového rámu za dvojitý páteřový rám z lehkých slitin vytvořila přelomový model. S důvěrou následovali GP motocykl RGV-Γ – základní rozměry se zkráceným rozvorem zvýšily plynulost ovládání při překvapivých 179kg.

1999: Suzuki opět překvapuje a představuje GSX1300R Hayabusa. Dokonalý 1298cc kapalinou chlazený lineární čtyřválec s rozvody DOHC, který poháněl Hayabusu , reprezentoval ztělesnění bez-kompromisního vývoje. Její největší předností byly aerodynamika a dokonalé vyvážení činnosti motoru a ovládání motocyklu v širokém spektru rychlostí na silnici.

2000:Kenny Roberts Jr. Získává dvě po sobě jdoucí vítězství v Malajské GP, druhém kole sezóny. S celkovým počtem čtyř vítězství se stal mistrem světa v GP500, což byl pro Suzuki šestý titul v historii, první od roku 1993.

2001: Nezapomenutelný rok, ve kterém byl přestaven sportovní motocykl GSX-R1000. Nejnovější přírůstek do rodiny GSX-R měl stejný dopad jako jeho předchůdce v roce 1985 a přepsal tabulky výkonu, hmotnosti, ovládání a stylu. Brzy začne dominovat na okruzích a získávat ocenění po celém světě.

2005: Suzuki opět představuje nový standard ve třídě sportbajků představením GSX-R1000, který se okamžitě dostal na vrchol ve své třídě. GSX-R1000 získává mnoho titulů včetně Mistrovství světa superbajků 2005. Důvod jejich dominance je jednoduchý. Skvělé ovládání a aerodynamika, radikální styl a plně použitelný výkon.

2008: Suzuki B-King, svalnatý naháč představený jako koncept v roce 2001, přichází na trh. Suzuki spouští první celosvětovou produkci motokrosové motorky se vstřikováním paliva – RM-Z450. Ve stejném roce, Suzuki představuje nové modely GSX-R600 a 750 – sportbajky pro chlapy s mozkem. Zároveň také představuje druhou generaci Hayabusa 1300.

2009: Je představen nový model GSX-R1000. V USA, Mat Mladin z týmu Rockstar Makita Suzuki, získává na GSX-R1000 svůj sedmý titul v šampionátu AMA Superbike.

2012: Produkce GSX-R dosahuje 1 miliónu kusů. Od roku 1985 se jméno GSX-R stalo synonymem výkonu superbajků. Suzuki spouští druhou generaci V-Strom 650ABS. V-Strom 650 byl vždy nejlépe prodávaným motocyklem ve své třídě již od svého uvedení na trh v roce 2004. K vylepšenému výkonu a komfortu řízení se zlepšilo chování 645ccm motoru v nižších až středních otáčkách a to vedlo ke snížení spotřeby a zátěže na životní prostředí.

2013: SERT (Suzuki Endurance Racing Team) získal čtvrtý po sobě jdoucí titul na Mistrovství světa, celkem již třináctý.

2014: Suzuki představila model V-Strom 1000ABS – první motocykl s kontrolou trakce. Suzuki oznámila svůj návrat do Grand Prix – FIM cestovních motocyklů od roku 2015

2016: Byla představena nový model vlajkové lodi Suzuki – GSX-R1000. Dále bylo představeno 9 nových modelů –  V-Strom 1000/XT, V-Strom 650/XT, GSX-S750, Burgman 400 atd. V Moto GP, Maverick Viñales z týmu Suzuki ECSTAR, získal po návratu na motocyklu GSX-RR vítězství v GP Velké Británie.

Total Page Visits: 1202 - Today Page Visits: 1
Sdílet
0

Související příspěvek

Pondělí, 13 srpna, 2018

Suzuki DL1000 V-Strom – 2001-2013


Číst dál

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Poslední příspěvky

  • Zlobivé budíky DL650 K6
    Neděle, 18 října, 2020
  • 0
    Fotosoutěž 2020
    Neděle, 18 října, 2020
  • 0
    TPS – výměna – 650 K6
    Středa, 7 října, 2020
  • 0
    Motosoutěž 2021
    Pondělí, 5 října, 2020
V-strom CZ diskuse

Nová témata ve fóru

Úklid po prodeji V-Stromka 650 (2 …vytvořil Pavel ŠmídPřed 11 měsíců, 1 odpověď
Levý držák stupačky řidiče na lit …vytvořil David Sedláček MetylovicePřed 3 roky
Hrnec na voduvytvořil Bretislav KrupickaPřed 3 roky
Cestovní bundavytvořil Robert VacekPřed 3 roky, 1 odpověď
V-strom CZ technika

Registrace       Zapomenuté heslo       Můj profil

Hledat v obsahu V-strom4u

✕
© 2022 Betheme by Muffin group | All Rights Reserved | Powered by WordPress
Buy now